احتمالا اکثر کسانی که در پی اخذ ویزای شنگن هستند،همیشه در مورد اهمیت وقت مصاحبه ویزای شنگن استرس داشته اند.باید سعی کنید از تجربیات دیگران در وقت مصاحبه استفاده کرده و از اشتباهات وقت مصاحبه ویزای شنگن که برای آن ها پیش آمده است استفاده و جلوگیری کنید.ما در این مطلب قصد داریم تا در مورد برترین اشتباهات وقت مصاحبه ویزای شنگن توضیح دهیم.توجه داشته باشید که این راهنمایی میتواند در سفارت کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تصویری از یک تاجر در هنگام مصاحبهپشت ریجکت شدن ویزای شنگن همیشه دلایلی وجود داشته است.برای شما باید مهم باشد که از رایج ترین اشتباهات وقت مصاحبه ویزای شنگن آگاه باشید تا با کمترین خطا مصاحبه خود را به اتمام برسانید.توجه داشته باشید که در وقت مصاحبه ویزای شنگن سرحال،پر انرژی و بدون استرس باشید و  برای اخذ ویزای شنگن علاقه نشان دهید.مقامات سفارت یا کنسولگری کشور شنگن، که در آن شما برای گرفتن ویزا اقدام میکنید، از شما انتظار دارند که کیفیت و مصاحبه های خاص مصاحبه ای را که شما را از یک نامزد ناکام تشخیص می دهد، نشان دهید.

۱.زمان وقت سفارت

وقت شما نسبت به اخذ وقت سفارت اقدام میکنید،سفارت یا کنسولگری،تاریخ و زمان دقیق آن را به شما خواهد گفت.این موضوع یکی از حساس ترین مسائلی است که سفارت/کنسولگری به آن بیش از حد اهمیت میدهد.پس سعی کنید سر وقت تعیین شده برای مصاحبه حضور داشته باشید.حتما چند دقیقه قبل از شروع وقت مصاحبه خود،وارد سفارت شوید.این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا خود را آرام کنید و در هنگام پاسخ دادن به سؤالات مصاحبه، آرام باشید.همه مسائل را در نظر بگیرید.به عنوان مثال به جای استفاده از ماشین شخصی برای رفتن به سفارت از تاکسی استفاده کنید تا مجبور نباشید دنبال پارکینگ بگردید و دیر به سفارت برسید.

۲. پاسخ های نامناسب

یکی دیگر از مهمترین مسائلی که افر سفارت را تحریک میکند این است که درخواست خود را جدی نگیرید و به حد کافی برای پاسخ دهی آمادگی نداشته باشید.اگر قادر به پیش بینی سوالات افسر سفارت نباشید،قادر به پاسخگویی مناسب نخواهید بود.خوب … واقعیت این است که به طور معمول، زمانی که شما نمی دانید چه سوالی از شما پرسیده خواهد شد، خطراتی برای پاسخ های نامناسب (غیر قابل قبول، اشتباه، ناقص یا غریب) وجود دارد.به همین دلیل ضروری است که شما با سؤالات مصاحبه شنگن آشنا شوید تا بتوانید پاسخ های مناسبی ارائه دهید.

۳.فرار از سوال یا پاسخ های غلط

هر زمان که برای یک ویزای شینگن اقدام میکنید، مصاحبه صرفا یک راه برای اداره دیپلماتیک است که با شما ملاقات کند و در مورد اطلاعات ارائه شده در فرم درخواست ویزا اطمینان حاصل کند که به درستی و صادقانه ارائه شده باشد.پیشنهاد میدهیم از سوالات فرار نکنید و به درستی و مطابق با فرم و مدارک ارائه شده به سفارت پاسخ دهید.در نظر داشته باشید که اطلاعات اشتباه و نادرست،نتیجه ای معکوس خواهد داشت.پس صادق باشید.

سعی کنید ظاهری مناسب و آراسته داشته باشید.کفش های مناسب،لباس و حتی عطر مناسب استفاده کنید.این موضوع بسیار تاثیر گذار است.همیشه اولین برخورد،تاثیرگذارترین برخورد است.همچنین سعی کنید با افسر تماس چشمی نداشته باشید.فقط زمانی که از شما سوالی پرسیده میشود با نگاه کردن به چشم افسر نشان دهید که به سوالات او گوش میدهید.

۴.ظاهر نامناسب

۵.مدارک ناقص

همانطور که در بالا ذکر شد، دلیل اینکه اداره دیپلماتیک شما را برای مصاحبه ویزا دعوت می کند، به دلیل آن است که شما نیاز دارید که ثابت کنید مدارک ارائه داده شده توسط شما واقعی و درست است.ارائه مدارک ناقص و نادرست باعث ریجکت ویزای شما خواهد شد.خوب دقت کنید که مدارک ویزای شنگن را به درستی و کامل ارائه دهید.

۶.اطلاعات غیر ضروری

از ارائه اطلاعات غیر ضروری و نامرتبط جدا خودداری کنید.مقام رسمی فقط می خواهد اطلاعات خاص و روشن را که به طور مستقیم از شما می پرسد، دریافت کند.

۷.عصبانیت

از تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن مقامات ویزا با بحث بیش از حد اجتناب کنید. در محل خود، با نگه داشتن جریان منظم مصاحبه، پاسخ خود را کوتاه، ساده و قابل سنجش نگه دارید. به یاد داشته باشید که مصاحبه باید طبیعی و بدون نیاز به تحمیل لحظات باشد.صحبت از موفقیت های شما، سر و صدای تکان دهنده، اشاره به خود و … میتواند باعث ناراحتی افسر سفارت شود.

۸.مخالفت با افسر سفارت

مخالفت و بحث با افسر کنسولگری/سفارت باعث عدم پیشرفت مصاحبه خواهد شد.افزایش صدا و رویکرد بد نسبت به مقام رسمی ویزا تنها نشان می دهد که شما یک فرد مخرب هستید که احترام به مقامات ایالتی را که نماینده اداره دیپلماتیک است رعایت نمیکنید.

منبع : ویزاتک