کشتی یونانی جزیره کیش

کشتی یونانی کیش یکی از دیدنی های معروف کیش است که می توان با دیدن عکس کشتی یونانی به یاد جزیره کیش افتاد.کمتر کسی را می توان پیدا کرد که به جزیره کیش برود و از کشتی یونانی کیش دیدن نکند.در ادامه با ما باشید.


در غروب جزیره مرجانی کیش در نزدیکی مجتمع شاندیز یک کشتی قدیمی عظیم الجثه ای در کناره سواحل نیلگون کیش جا خوش کرده است که به "کشتی یونانی کیش "معروف است و دیدن ان کشتی در تورهای کیش خالی از لطف نیست.


نمایی از کشتی یونانی کیش

تاریخچه ای از کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش در سال 1322 شمسی توسط شرکت ویلیام هامیلتون به  وزن  7061 تن و به طول 136 متر در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته شد و در روز  4/ 5/ 1345 به هنگام بازگشت از ایران، در سفر دریایی خود به کشور یونان در عرض جغرافیایی 26 و 20 درجه شمالی و sطول جغرافیایی 53 و 54 درجه شرقی به گل نشست .


نمایی قدیمی از کشتی یونانی کیش

هشتاد روز تلاش اورینوکو، یدک کش هلندی برای بیرون کشیدن این کشتی به ثمری نرسید. تلاش های ناموفق زیادی برای بیرون کشیدن آن انجام شد اما هیچ کدام قادر به جابجایی این کشتی نبود و به ناچار سرنشینان آن مجبور به ترک کشتی شدند، چرا که عملیات بیرون کشیدن این کشتی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبود.

اطلاعات بدست آمده از شرکت بیمه لویدز لندن نشان دهنده این است این کشتی در زمانی که به گل نشست متعلق به کشور یونان و بنام *کولااف* بوده است.

نام های مختلف کشتی یونانی کیش

ظاهرا مه آلود بودن هوا و نبود فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش در آن زمان موجب بر خورد کشتی به ساحل کیش شده است. این کشتی در ابتدا "شیپور امپراتور" سپس "ناتورالیست" و در سال های بین 1338 تا یکسال قبل از توقف، در مالکیت خطوط کشتیرانی ایران با نامهای  "سیروس فارس" ، "همدان" در تردد بوده است.

بومیان جزیره کیش می گویند که یونانی ها هنگام ترک جزیره کشتی را به آتش کشیدند!!! تا جاییکه هیچ عنصر غیر فولادی در بدنه و عرشه کشتی باقی نماند.که البته گمان نمی رود این اظهار نادرست بوده باشد

اما آنچه که به این کشتی فرسوده و غول پیکر اهمیت می دهد موقعیت آن در غروب خورشید جزیره کیش است . غروب خورشید در سواحل غربی کیش از مناظر بسیار جذاب و تماشایی برخوردار است.


نمایی از غروب کشتی یونانی کیش

درخشش آخرین نورپراکنی های خورشید بر پهنه آسمان طیف رنگ های زرد و قرمز و نارنجی و سایه روشن های لکه های ریز و درشت،ابر تابلویی چنان زیبا و خیال برانگیز را در پشت کشتی یونانی پدید می آورد که نظیر آن را کمتر می توان یافت. از این روست که همه روزه گروه زیادی از گردشگران و مسافران کیش در تور کیش دوربین به دست به محل کشتی یونانی می روند و به تماشا و عکسبرداری از این منظره زیبا و خیال انگیز می پردازند.


نمایی از کشتی یونانی کیش 1

متاسفانه کشتی یونانی کیش این روزها در راحال نابودی می باشد،این در صورتی است که کشتی یونانی جزیره کیش یکی از جاذبه های اصلی جزیره کیش می باشد.


کشتی یونانی کیش در حال ویران شدن

"بادساگروپ" شما را به بازدید از "کشتی یونانی جزیره کیش " دعوت میکند.

خواهشمندیم چنانچه قصد سفر به جزیره کیش را دارید،خواهشمندیم برای رزرو تور کیش با همکاران ما در واحدفروش بادساگروپ در تماس باشید.

منبع

https://badsagroup.com/