چرا اجاره آپارتمان در باکو بهتر از رزرو هتل است؟

مهمترین دلیل اینکه مسافرها در باکو به جای اقامت در هتل،آپارتمان اجاره میکنند بحث هزینه است . علی الخصوص که این روز ها ارزش ریال افت زیادی در برابرارزهای خارجی داشته و هزینه چند شب اقامت هتل مساوی با یک ماه حقوق یک کارمند است . ولی سوال اینجاست که چه زمانی اجاره آپارتمان در باکو به صرفه تر از هتل است ؟

زمانی که تعداد افراد بیش از ۳ نفر بوده و یا به صورت خانوادگی قصد سفر به شهر باکو را دارند بهتر است به فکر اجاره آپارتمان در باکو باشند . چرا که در هتل ها برای بیش از سه نفر باید دو اتاق درخواست نمود و هزینه دو اتاق در هتل بیشتر از یک آپارتمان چهار نفره است . فعلا بحث درباره قیمت اجاره آپارتمان در باکو و ارزش آن است و در مورد سایر موارد در بخش های بعدی مقاله توضیح خواهیم داد که چه مسانلی دارای اهمیت است.

برای اینکه بتوانیم قیاس قیمتی داشته باشیم فرض بگیریم که ما یک خانواده سه نفره هستیم که قصد داریم ۳ شب در باکو اقامت کنیم هزینه اجاره یک اتاق دو تخته در یک هتل سه ستاره برابر با ۸۰ منات است که برای نفر سوم با ۲۰ منات در همان اتاق تخت اضافه قرار داده میشود که میشود مجموعا ۱۰۰ منات و برای هر شب که مجموع هزینه نهایی ۳۰۰ منات می شود به ازای هر نفر ۱۰۰ منات برای ۳ شب اقامت .

در صورتی که خانواده چهار نفره باشد چه میشود ؟ برای خانواده ۴ نفره نیاز به دو اتاق دبل هست که برای هر اتاق میشود ۸۰ منات و جمع ۳ شب هر دو اتاق میشود ۴۸۰ منات که اگر بر تعداد تقسیم نمایید میشود ۱۲۰ منات به ازای هر نفر سه شب اقامت . پس هزینه زمانی که تعداد افراد بالاتر میرود افزایش می یابد در صورتیکه در یک آپارتمان دو خوابه با ارزش ۱۴۰ منات هزینه اقامت ۴ نفر برای سه شب به ازای هر نفر می شود ۱۰۵ منات و در صورتیکه تعداد بیشتر باشد قیمت ها پایین تر هم می رود .همانطور که اشاره شد رزرو آپارتمان در باکو برای خانواده های پر جمعیت اقتصادی تر از رزرو هتل می باشد .