سوالات متداول در وقت مصاحبه ویزای شنگن

اکثر افرادی که قصد اخذ ویزای شنگن را دارند،باید پاسخگوی برخی از سوالات در وقت مصاحبه ویزای شنگن باشند.ما در این مطلب برخی از سوالاتی که ممکن است از شما در مصاحبه پرسیده شود را آورده ایم.توجه داشته باشید که این سوالات ممکن است برای ویزای دیگر کشورهای جهان نیز مطرح شود.وقت مصاحبه ی ویزای شنگن،تنها برای ارائه ی مدارک شما جهت اخذ ویزای شنگن نخواهد بود.در واقع وقت مصاحبه ویزای شنگن ارتباط و گفت و گویی بین شما و نماینده کشور ارائه دهنده ی ویزای شنگن میباشد.در ادامه با ما باشید.

در وقت مصاحبه،نماینده کشور مد نظر شما،صرفا فقط در مورد مدارک شما پرس و جو نخواهد کرد.بلکه برخی سوالات در مورد اینکه هدف شما از سفر به کشور های منطقه شنگن چیست نیز پرسیده خواهد شد.ما در ادامه برخی از این سوالات را بیان خواهیم کرد.

۱.آیا ازدواج کرده اید؟ اگر بله، همسر شما چه کار می کند؟چند وقت است که ازدواج کرده اید؟

در صورتیکه که ازدواج کرده اید،تاریخ ازدواج خود را با تمام جزئیات به یاد داشته باشید.نباید هیچ اشتباهی در پاسخگویی به این سوال داشته باشید.

۲.آیا شما با فرد دیگری سفر میکنید؟

خیلی ساده پاسخ دهید.اگر فرد دیگری شما را در سفر همراهی میکند،در مورد اینکه چه رابطه ای با او دارید،شفاف سازی کنید.

۳.آیا می توانید یک سفر کوتاه تر را برنامه ریی کنید؟چرا به ویزای سه ماهه نیاز دارید؟

علاقه خود را به بازدید از اهداف توریستی مختلف در منطقه شنگن بازگو کنید و بگوئید که شما نمیتوانید آن را در کوتاه مدت انجام دهید.اگر چه باید آمادگی برنامه ریزی برای سفری کوتاه مدت را نیز داشته باشید زیرا ممکن است به شما ویزای کوتاه مدت ارائه شود.

۴.آیا میتوانید تائید بانکی خود را نمایش دهید؟

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان در ارائه سند بانکی خود تردید نداشته باشید.

۵.آیا به بورس تحصیلی علاقه دارید؟

این سوال دیگری است که باید به صورت مستقیم و ساده پاسخ دهید.در صوتیکه دانشجو و دانش آموز آموزشگاه خاصی هستید،باید نام آن به همراه مقدار پولی که شما را پشتیبانی خواهد کرد را بیاورید.

۶.آیا برای این سفر تحت پوشش بیمه هستید؟

مدرکی مبنی بر اینکه شما در طول سفر تحت پوشش بیمه هستید،ارائه دهید.

۷.آیا دوست دختر یا دوست پسر دارید؟

به صوررت رک و پوست کنده پاسخ دهید.

۸.آیا تائیدی از کارفرمای خود برای سفر و مرخصی دارید؟

در صورتیکه از کارمند هستید یا در جای خاصی شاغل هستید،مدارک مربوط به مرخصی و تائید کارفرمای خود را ارائه دهید.

۹.آیا دارای فرزند هستی؟اگر بله،چند سال دارند و چه کار میکنند؟

لطفا تمام اطلاعات مربوط به فرزندان خود را آماده کنید.این اطلاعات شامل تاریخ تولد،نام،مدرسه،دانشگاه و … میشود.توجه داشته باشید که باید به کاملا صادقانه پاسخ دهید.

۱۰.آیا دوست یا آشنایی دارید که در منطقه شنگن اقامت داشته باشد؟

در صورتیکه که دوست یا آشنایی در اروپا و منطقه شنگن دارید،لطفا لیست آن ها را آماده کنید و در وقت مصاحبه خود در سفارت آماده پاسخگویی باشید.

۱۱.آیا دوست یا آشنایی در این دانشگاه دارید؟(دانشگاهی که در آن قرار است ادامه تحصیل دهید.)

اگر به دنبال ویزای تحصیلی هستید،لطفا لیست تمام افرادی که در دانشگاه و دانشگاه های منطقه شنگن محصل هستند را آماده کنید و آماده پاسخگویی باشید.

۱۲.آیا درآمد سالانه پسر یا دختر خود را میدانید؟

قبل از اینکه به سفارت مراجعه کنید،لطفا تمام اطلاعات خود را با فرزندان خود مرور کنید تا به درستی در وقت سفارت و وقت مصاحبه ویزای شنگن پاسخگو باشید.

۱۳.آیا مالیات بر درآمد را پرداخت میکنید؟

بله،جوابی است که فرد مصاحبه کننده دوست دارد بشنود.پس سعی کنید تمام مدارک مبنی بر پرداخت مالیات بر در آمد خود را آماده کنید و ارائه دهید.

ادامه مطلب و منبع ... وقت مصاحبه ویزای شنگن