معرفی پارک زعبیل دبی

پارک زعبیل در کشور امارات متحده عربی که اولین پارک فناوری خاورمیانه نیز بحساب می آید یک پارک شهری و عمومی است که در منطقه زعبیل دبی واقع شده است.پارک زعبیل دبی در میان نواحی بر دبی ، کرامه و سطوه قرار دارد و از سه منطقه ارتباطات ، انرژی جایگزین و فناوری تشکیل شده است .

تصویری زیبا از حلال ماه در پارک زعبیل دبی تصویری زیبا از حلال ماه در پارک زعبیل دبی

عصرها پارک مملو از گردشگرانی تور دبی است که از نقاط مختلف دنیا به اینجا آمده اند تا اوقات خوشی را برای تفریح و استراحت در پارک را برای خود به ارمغان بیاورند  .

پارک زعبیل بوسیله اداره پارک ها و فضای سبز شهرداری دبی تامین و اداره می شود. منظره خور از پارک زعبیل بسیار زیبا و بی نظیر است . یکی از دلایل محبوبیت پارک زعبیل ، فضای کافی این پارک جهت برگزاری نمایشگاه ها و مراسم های گوناگون میباشد. این پارک در دسامبر ۲۰۰۵ و در یک مراسم مخصوص بوسیله حمدان بن راشد آل مکتوم افتتاح شد.

امکانات پارک زعبیل دبی

این پارک زیبا دارای حدود ۵۱ هکتار منطقه درخت کاری شده و سر سبز و محیطی خانوادگی برای پیک نیک و تفریح ، جاده مخصوص پیاده روی ، زمین های فوتبال و کریکت ، زمین گلف ، دریاچه ای با امکان قایق سواری و سالن آمفی تئاتر سه بعدی با ۲۰۰۰ صندلی است. برای سرگرمی کودکان امکان کرایه سه چرخه های کوچک نیز فراهم شده است.

تصویری از گردشگران در پارک زعبیل دبی تصویری از گردشگران در پارک زعبیل دبی

یکی از جاذبه های جدید پارک زعبیل ، بنایی شبیه به یک سفینه فضایی به نام Stargate می باشد که در واقع فضایی برای خرید ، یادگیری ، صرف غذا و تفریح محسوب می شود.

فعالیت های پارک زعبیل دبی

پارک زعبیل یکی از بزرگترین پارک های دبی است، و منطقه معروفی برای انجام ورزش ها و لذّت بردن از موسیقی زنده به شمار می رود. این پارک دارای امکانات تفریحی متعدّدی مثل زمین دوی ۴٫۳ کیلومتری در محوّطه پارک، زمین های پیاده روی، زمین BMX، اسکیت بورد، مناطق پیک و نیک و باربیکیو، دریاچه برای قایق رانی، رستوران کنار دریاچه، اسکیت روی یخ، زمین کوچک کریکت و منطقه گلف به همراه انواع بازی ها برای کودکان می باشد. همچنین یک نمایشگاه، نمازخانه، مرکز تناسب اندام و آثار تاریخی زیادی در این پارک موجود می باشد.

تصویری زیبا از پارک زعبیل دبی 

تصویری زیبا از پارک زعبیل دبی

موقعیت مکانی پارک زعبیل دبی

پارک زعبیل بیشتر منطقه الکفاف را پوشش می دهد.در شمال این پارک خیابان شیخ راشد ، در شمال غربی خیابان شیخ خلیفه بن زائد و در جنوب پارک خیابان شیخ زائد قرار گرفته است.

دسترسی به پارک زعبیل دبی

دسترسی به این مکان از خط قرمز مترو دبی و بوسیله ایستگاه الجافلیه در نزدیکی پارک، امکان پذیر می باشد. پارک زعبیل توسّط پل های عابر پیاده به بخش های متعدّدی وصل میشود و به همین دلیل تعداد زیادی درب ورودی در آن وجود دارد.

تصویری از قطارهای بازی در پارک زعبی 

تصویری از قطارهای بازی در پارک زعبیل دبی

آدرس پارک زعبیل دبی

Sheikh Khalifa Bin Zayed Rd | Al Kifaf, Dubai, United Arab Emirates

ساعت بازدید از پارک زعبیل دبی

  • شنبه تا چهارشنبه از ۸ صبح تا ۱۱ شب
  • پنج شنبه و جمعه از ۸ صبح تا ۱۱:۳۰ شب

هزینه ورودی پارک زعبیل دبی

هزینه ورودی پارک برای افراد زیر ۲ سال رایگان و دیگر افراد به ازای هر نفر ۵ درهم میباشد.

منبع:

Dubaifa

Lasttours