باغ وحش وکیل آباد مشهد

اگر قصد سفر به مشهد و زیارت حرم امارضا(ع)را دارید،در سفر خود و در تور مشهد از تنها باغ وحش شهر مشهد که در منطقه وکیل آباد واقع شده است دیدن کنید.ما در این مطلب قصد داریم تا با ارائه تصاویر باغ وحش وکیل آباد مشهد به معرفی آن بپردازیم.


تاریخچه باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد ،اولین باغ وحش شهر مشهد در سال۱۳۳۹شمسی در محدوده منطقه خواجه‌ربیع فعلی تاسیس شد. با ایجاد شرکت باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد در سال۱۳۵۹شمسی،مشهد شاهد ایجاد دوباره باغ‌وحش در ورودی پارک جنگلی وکیل‌آباد در زمینی به وسعت چهار هکتار بود.این مکان بزرگترین باغ‌وحش ایران است و بیشترین حیوانات و گونه‌های جانوری را دارد.

گونه های مختلف در باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد دارای حیوانات گوشتخوار و علف خوار، آبزی،خزنده و پرندگانمختلف می باشد. از جمله گونه های موجود در باغ وحش وکیل آباد می‌توان به شیر،ببر،خرس،خوک،گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و... اشاره کرد.


گونه های مختلف در باغ وحش وکیل آباد مشهدگفتنی است که در این باغ وحش برخی حیوانات در حال انقراض و برخی حیوانات بسیار کمیاب همچون ببشیر (گونه‌ای جدید حاصل جفت‌گیری ببر نر و شیر ماده) نیز یافت می‌شوند.

ببشیر در باغ وحش وکیل آباد مشهدببر بنگال، ببر اندونزی، تیزشاخ سفید، قوچ و میش آئوراد، تمساح، لاما (شبیه شتر)، پلنگ آفریقا، سیاه‌گوش از جمله حیواناتی هستند که منحصراً در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

گونه های مختلف در باغ وکیل آباد مشهدطبق آمار مجموعه باغ وحش مشهد ۱۲۵ گونه جانوری شامل ۴۹ گونه پرندگان، ۶۱ گونه پستانداران و جوندگان، ۵ گونه خزندگان و ۱۰ گونه آبزیان وجود دارند که جمعاً تعداد آنها به ۸۱۲ عدد می‌رسد. تکثیر گونه‌های درحال انقراض نیز یکی دیگر از فعالیت‌های مهم در باغ وحش وکیل آباد مشهد محسوب می‌شود که شما میتوانید با رزرو تور ارزان مشهد از آن دیدن کنید.

گونه های مختلف در باغ وکیل آباد مشهد

آدرس باغ وحش وکیل آباد مشهد

مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

قیمت و ساعت کار باغ وحش وکیل آباد مشهد

خواهشمندیم برای مطلع شدن از قیمت و ساعت پذیش باغ وحش وکیل آباد با همکاران ما در واحد فروش در تماس باشید.

امیدواریم که مطلب فوق برای سفر شما مفید واقع شود.

منبع

بادساگروپ